JeCla Design

Betaalbaar en Professioneel

Complete webdesign paketten tegen voordelige tarieven.

 

Jelle Claessen

3 E-mail marketing campagnes die het overwegen waard zijn.

email marketing campagne

Een goed opgezette E-mail marketing campagne kan wonderen doen voor de omzet van uw zaak of webshop.  Maar als je hierin niet helemaal thuis bent, kan het wel een hele overrompeling zijn van welke campagnes je nu best opstart.  Kan je best kiezen voor een nieuwsbrief?  Of is een specifieke campagne beter van toepassing?

Wij nemen 3 Marketing campagnes onder de loep die je zeker moet overwegen om mee te starten.

Verlaten winkelwagens

Als klanten op uw webshop artikelen in de virtuele winkelwagen hebben gelegd, maar om een of andere reden de webshop sluiten of niet verder gaan met hun aankoop, kan het aan te raden zijn om ze hiervan op de hoogte te brengen via een mail in hun inbox.

Door gebruik te maken van onderwerpen als “ben je iets vergeten?” of “Niet gevonden wat je zocht”, zal je de nieuwsgierigheid van (potentiële) klanten opwekken.

Een verjaardag campagne

Elke klant heeft een keer per jaar een verjaardag.  Op deze dag is er niets leuker dan een cadeau te krijgen.   Door het opzetten van een verjaardagscampagne kan je deze klanten aansporen om opnieuw een aankoop bij jou te doen.

Deze campagne kan je vorm geven door bijvoorbeeld een eenmalige verjaardagkorting te geven,  of bij een bestelling een extra gratis attentie bij te voegen.

Deze campagne werkt ook perfect voor als je geen webwinkel, maar een fysieke winkel hebt.

De gewone nieuwsbriefemail marketing

Wil je een groot publiek bereiken?  Dan is de nieuwsbrief misschien wel de geschikte optie voor u.  Door het opstellen van een frequente nieuwsbrief laat je nieuwe en bestaande klanten weten welke nieuwe producten en/of diensten je beschikbaar hebt.

Het helpt ook om klanten jou niet te doen vergeten.  Laat ze af en toe weten van je bestaan, zodat ze aan jou denken als ze een product of dienst nodig hebben die jij aanbied.

Veel meer mogelijkheden

Buiten deze 3 mogelijkheden zijn er natuurlijk nog veel meer soorten email campagnes die je kunt maken.  Zo zijn er ook nog de zogenaamde “retentiecampagnes”,  of een campagne die na een aankoop een overzicht van soortgelijke of matchende producten toont aan de klant.

Je kan het zo gek niet bedenken of je kan er wel een marketing campagne voor opstarten.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin